Awesomatix A800MMX 1/10 Electric Touring Car - Carbon Lower Deck Version

629,90 €

inkl. MwSt. zzgl. Versandkosten

Auf Lager!

  • AW-A800-MMX
  • Artikel von sämtlichen Rabattaktionen ausgeschlossen
Deutsch: Das Mittelmotor-Design mit identisch langen Riemen und besonders langen unteren... mehr
Produktinformationen "Awesomatix A800MMX 1/10 Electric Touring Car - Carbon Lower Deck Version"

Deutsch:

Das Mittelmotor-Design mit identisch langen Riemen und besonders langen unteren Querlenkern entstand schon optional zum Vorgänger A800X Evolution. Beim A800MMX sind diese Features ab sofort der Standard! Die wesentlichen Verbesserungen bestehen in der Konstruktion von Oberdeck und Motorhalter. Diese Konstruktion ermöglicht eine 100%ige Symmetrie des Flexverhaltens.

Durch die Verwendung der speziellen Oberdeckschrauben (ST019) ergeben sich weiterhin unzählige Flex-Optionen – von super hart bis super soft, von aggressiv bis tiefenentspannt.

Darüber hinaus stellt das zweiteilige Oberdeck eine möglichst hohe Crashsicherheit.

Eine weitere Verbesserung stellen die neuen Dämpferhalter (AM08-3) an der Vorderachse dar. Der neue Dämpferhalter hat keine Verbindung mehr zu den Bulkheads und erlaubt so mehr Flex beim Nachlauf – bei gleichzeitig stabilerer Montage des Dämpfers.

Der neu designte Motorhalter bleibt weiterhin zentral im Auto – allerdings wurde der Motor noch 0.5mm weiter nach innen montiert um die Rechts-/Links-Balancer ausgeglichener zu gestalten.

Zusätzlich zum neuen Alu Riemenrad wurde der Motorhalter um eine kugelgelagerte Führungsrolle (direkt unter dem Riemenrad) erweitert (Anti-Skip-Unit) – so ist das Risiko eines versprungenen Riemens absolut reduziert.

Das Design der Lenkung ist immer ein kritischer Punkt an einem Tourenwagen.

Das Ziel hier war es vorhandenes Spiel auf ein Minimum zu reduzieren um die hoch gelobte Präzision von Awesomatix weiter zu verbessern. Die neue Einarm-Lenkung kombiniert dieselbe Lenkungsgeometrie wie der Vorgänger (BSSX) – allerdings mit weniger Bauteilen, weniger Spiel und weniger Gewicht. Die Lenkeinschlagsbegrenzung kann einfach durch Standardschrauben auf der Unterseite eingestellt werden – ohne besondere Spezialteile.

Die hinteren oberen Querlenkerhalter wurden vom FWD Auto A800FX übernommen und sind jetzt auch im 4WD Baukasten enthalten. Die Aufhängung kann durch die neuen Halter einfach besser arbeiten.

Ganz neu sind auch die Dämpferkolben P63 – sie sind aus einem speziellen Gummi hergestellt (welches nicht auf Silikonöl reagiert) und sorgen für eine längere Standzeit. Dämpfer bauen wird somit seltener! Die Alu Schraubenhalter AT119 (in Kombination mit den linearen Einsätzen ST69-00) sind ab sofort ebenfalls Serie im A800MX.


Neue Features der A800MMX Platform:

  • C01B-X-MMA 2.0mm Alu Chassis im A800MMXA
  • C01B-X-MM2 2.2mm Carbon Chassis im A800MMX
  • NEUES C127S Carbon Oberdeck (soft) im A800MMXA
  • NEUES C127 Carbon Oberdeck (hart) im A800MMX
  • NEUER AM177 Alu Motorhalter
  • NEUE SB1 Einarm-Lenkung
  • NEUE AM08-3 Dämpferhalter (vorne)
  • NEUE P63 Dämpferkolben
  • NEUES AT120XB Alu Riemenrad
  • NEUE Anti-Skip-Unit
  • AM19-FX Querlenkerhalter (hinten)
  • ST69-00 + AT119 PSS System
  • C04M1-LA lange Querlenker
  • IFJ Kardans vorne
  • IRJ Kardans hinten
  • D2.2-S-P Dämpfer




English:

Awesomatix has made its name with its advanced and revolutionary designs that have produced the highest qualityand fastest competition RC Racing cars, and the new A800MMX 1/10 Electric Touring Car is no exception.

Further propellingthe standard within the industry, Awesomatix created a mid-motor platform featuring a farther forward center pulley, equal length belts, and a longer suspension arm design. These features characterise our new MMX kit and yield significant performance enhancements for all types of racing surfaces and grip levels.

The primary improvements are the motor mount and top deck design, which offers100% symmetric flex and a multitude of flex possibilities.

By using our special top Deck screws (ST019) to secure the top decks to the motor mount, there are several flex settings and combinations possible from very stiff to very soft,from aggressive to calm, and even from “fixed” to “moving” action. Additionally, the two piece design provides increased stability and longevity of the top deck itself.

This new 2 piece top deck design with the multiple pivot bolts on the center line resets the industry standard by providing an entirely new car's frame flex system unlike anything that has been done before. The comprehensive range of setting and adjustment possibilities will prove to be a major step in touring car design and development.

To further improve on the flex characteristics of the car, Awesomatix created the new AM08-3 Shocks Holder for the front end of the car. This shock holder is no longer connected to the bulkheads and allows more casterflex, and thus a more rigid damper position.

Our newly designed motor mount remains in the center of the car,but they managed to move the motor 0.5mm further inwards to improvethe left/right balance with today’s modern light batteries. This also further reduces the polar moment of inertia.

In addition to the new AT120XB 20T Alloy pulley, Awesomatix added an advanced ball bearing anti skip unitinto the motor mount, directly under the pulley, to reduce the risk of belt skip.

Just like many of the previous kits, the spur gear nut (AT55M) can still be changed in seconds with the same 2mm hex driver. To prevent any interference with the 2mm hex size of the AT55M Spur Nut, the screw holding the pulley on the motor mount has been changed to M2.5 size and will use a 1.5mm hex driver.

Steering design is a critical component of a precise and well-handing car. The goal was to minimize the play inside the steering system to further improve the precision and feeling on the track. The new Single Bellcrank Steering design combines the same steering characteristic as the BSSX steering but with fewer parts, less free play, and less weight. The steering lock angle can easily be limited by using our standard screw and shim on the lower side of the Bellcrank without the need of any specially made limiter.

AM19-FX Upper Arm Holders will also be included in the kit, which feature a stronger, more durable design. These holders also provide a larger angle between the top links which results in smoother suspension operation.

The new P63 Damper Vane Pistons are a significant improvement to the suspension of the car. Utilizing a new advanced shape and a special rubber material, this new piston is resistant to silicon oil.

These new parts and designs mean rebuilds will be much less frequent.

In addition, they now include ST69-00 precision screws and alloy AT119 Screw Holders as a standard kit part.

These new features and profound design ideas culminate in a touring car that is easier to drive and maintain, with enormous “raw speed” and a wide range of setup and flex options for all drivers.


Special Features of the A800MMX and A800MMXA car kits:

  • C01B-X-MMA 7075T62mm Alloy Lower deckfor A800MMXA kit
  • C01B-X-MM22.2mm Carbon Lower deckfor A800MMX kit
  • newly designed C127S Soft Topdecks for A800MMXA kit
  • newly designed C127 Topdecks for A800MMX kit
  • newly designed AM177 Motormount
  • newly designed SB1 Single Bellcrank Steering
  • newly designed AM08-3 Shocks Holder in front
  • newly designed P63 Damper Vane Pistons
  • newly designed AT120XB 20T Alloy Pulley
  • newly designed ball bearing anti skip unit
  • AM19-FX Upper Arms Holders
  • ST69-00 + AT119 Spring Screw + Holder
  • C04M1-LA Long Arm Set
  • IFJ Inner Front Joint System
  • IRJ Inner Rear Joint System
  • D2.2-S-P Dampers (not pre-build)
Weiterführende Links zu "Awesomatix A800MMX 1/10 Electric Touring Car - Carbon Lower Deck Version"
Bewertungen lesen, schreiben und diskutieren... mehr
Kundenbewertungen für "Awesomatix A800MMX 1/10 Electric Touring Car - Carbon Lower Deck Version"
Bewertung schreiben
Bewertungen werden nach Überprüfung freigeschaltet.

* Pflichtfeld

Zuletzt angesehen